Poletna šola Vmesne faze na bioloških - lignoceluloznih materialih je rezultat plodnega sodelovanja Biotehniške fakultete s Tehniško fakulteto Univerze Clausthal v Nemčiji.
V letu 2019 je bila poletna šola organizirana že drugič. V letu 2018 se jo je udeležilo 20 študentov, od tega 14 iz Slovenije in 6 iz Nemčije, v letu 2019 pa manj, 14, od tega 12 iz Slovenije in 2 iz Nemčije. Študentje Biotehniške fakultete in Tehniške fakultete Univerze Clausthal so od ponedeljka do petka poleg znanja o različnih materialih in možnostih njihove obdelave pokazali tudi izreden smisel za praktično delo. Pomemben del poletne šole je bila namreč tudi projektna / praktična naloga v manjših mednarodnih skupinah udeležencev. Poleg predavanj in praktičnega dela je v okviru poletne šole potekal tudi terenski pouk, ogled rudarskega muzeja v mestu Clausthal-Zellerfeld, z velikim številom eksponatov iz lesa. Udeleženci poletne šole so prejeli tudi 3 ECTS točke (takih študentov iz Slovenije je bilo 7, ostali slovenski udeleženci so bili namreč doktorski študenti).

Program poletne šole je ponujal sintezo znanj s področij oblikovanja in konstruiranja, kompozitov in površinske izdelave. Poudarek je bil na projektnem / praktičnem delu v manjših mednarodnih skupinah udeležencev. Udeleženci poletne šole Vmesne faze na bioloških - lignoceluloznih materialih so se na konkretnem primeru naučili, kako zasnovati/oblikovati izdelek, vključno z izbiro optimalnega načina obdelave površine z vidika pričakovanih obremenitev izdelka med uporabo. Seznanili so se tudi s sodobnimi načini karakterizacije površin.

Poletna šola je bila sestavljena iz predavanj v multimedijsko opremljeni predavalnici, projektnega dela v majhnih skupinah študentov, laboratorijskih vaj in terenskega pouka. V okviru programa poletne šole so je vsaka skupina udeležencev izdelala prototipni površinsko obdelan izdelek - leseno klop za dva uporabnika, ter pripravili zagovor in predstavitev projekta.

Prvo predavanje so si študenti ogledali že pred prihodom na poletno šolo. V video predavanju so se seznanili z materiali, ki so jih kasneje uporabili pri projektnem / praktičnem delu ter njihovi strukturi in posebnostih pri sami uporabi oziroma gradnji.

Praktična / projektna naloga poletne šole v letu 2019 je bila povezana z izdelavo lesenih garnitur, klopi ali stolov, ki so morali biti primerni za zunanjo uporabo ter hkrati trajnostni in obnovljivi. Praktično / projektno nalogo so študentje, tako kot lani, opravljali v skupinah, saj je učenje dela v manjših mednarodnih skupinah eno od temeljnih ciljev poletne šole Vmesne faze na bioloških - lignoceluloznih materialih.


Na končni predstavitvi si je komisija v sestavi dr. Leif Steuernagel z Inštituta za polimerne materiale in tehnologijo plastike, prof. dr. Marko Petrič z Oddelka za lesarstvo Biotehniške fakultete in Michael Weinmann s Centra za univerzitetno didaktiko TU Clausthal lahko ogledala zelo različne izdelke, od priročne zložljive in nosilne klopi, do klopi s priročno mizico na sredini. Poleg predavateljev poletne šole so bili študentom pri izdelavi v pomoč tudi zaposleni v mizarski delavnici TU Clausthal. Dr. Leif Steuernagel z Inštituta za polimerne materiale in tehnologijo plastike je po zaključni predstavitvi povedal: »V samo dveh dneh gradnje so ustvarili super sedeže«.

Zmagovalci praktične / projektne naloge poletne šole so bili z zložljivo klopjo Matjaž Dremelj, Denis Plavčak, Evgen Sušnik (Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta, Oddelek za lesarstvo) in Viktor Udachin (TU Clausthal, Inštitut za energetske raziskave in fizikalne tehnologije). Z izdelavo zložljive klopi so izpolnili vsa merila trajnosti, funkcionalnosti in obnovljivosti.


Poletno šolo sta organizirala prof. dr. Marko Petrič, in še posebej doc. dr. Sebastian Dahle, katerega velik prispevek pri organizaciji dogodka je bil neprecenljiv.
Dr. Dahle je za delo na Oddelku za lesarstvo Univerze v Ljubljani kot prvi na Univerzi v Ljubljani pridobil štipendijo Marie Curie. S svojim delom je tako še poglobil več kot 6 desetletij dolgo sodelovanje med Tehniško fakulteto Univerze Clasutal in Univerzo v Ljubljani.