Posnetek zaslona (139)

 

Doc. dr. Tanja Pajk Žontar, iz Skupine za humano prehrano Oddelka za živilstvo na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, je pojasnila: »Neprimerno in zavajajoče oglaševanje živil, ki nimajo ugodnega prehranskega profila, je še posebej problematična za naše najmlajše, saj se jim okus in prehranske navade še izoblikujejo.« Skupina za humano prehrano Oddelka za živilstvo na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani opozarja, da je vsaj v prvih šestih mesecih življenja otroka najprimernejše dojenje. Nacionalni inštitut za javno zdravje je tudi opomnil na visoko vrednost sladkorja v živilih, ki jih otroci pogosto zaužijejo, kot je na primer kakav, kjer je v eni žlički kakava polovica vsebine sladkor. 

Povezava na oddajo Koda, TV SLO1, 19.10.2021, Oglaševanje nezdravih živil otrokom (izjava doc. dr. Tanja Pajk Žontar) 

 

Posnetek zaslona (140)

Evropska Unija nima urejene regulacije za trženje živil otrokom, obstaja le zaveza EU Pledge, kar je samoregulativna prostovoljna zaveza evropske živilske industrije k bolj odgovornemu omejevanju oglaševanja živil otrokom. Zaveza EU Pledge do danes vključuje 23 največjih podjetij, med njimi McDonald's, Coca Colo, Ferrero in Nestlé. Spomladi 2021 je pod vodstvom Evropske potrošniške organizacije BEUC potekala raziskava na področju oglaševanja živil otrokom, v kateri je sodelovalo deset potrošniških organizacij iz držav članic EU, med njimi tudi Zveza potrošnikov Slovenije Rezultati raziskave kažejo na to, da zaveze živilskih podjetij k bolj odgovornemu trženju živil otrokom v praksi preprosto ne delujejo. 

Zveza potrošnikov Slovenije ter NIJZ se zato zavzemata za prepoved oglaševanja nezdravih živil po spletu, prepoved predvajanja oglasov na televiziji za nezdrava živila od 6.00 do 23.00 in ne zgolj v času programov namenjenim otrokom, prepoved uporabe tržnih tehnik, ki privabljajo otroke s privlačnimi embalažami živil ter veljavnost pravil za otroke do 18. leta starosti.

 

Posnetek zaslona (141)

Evropska potrošniška organizacija BEUC je zato v okviru poročila o raziskavi pozvala Evropsko komisijo, naj se ne zanaša več na samoregulacijo in naj vendarle uredi trženje nezdravih živil otrokom na ravni EU. 

Študijo, Children massively targeted by unhealthy food ads: consumer groups’ snapshot exposes blatant need for binding EU rules, si lahko preberete tukaj.