Naslovnica revije

V članku z naslovom 'Phages carry interbacterial weapons encoded by biosynthetic gene clusters', ki je objavljen v znanstveni reviji Current Biology, so objavljeni rezultati raziskave, ki jo je doc. dr. Anna Dargoš opravila s svojimi sodelavci še na Danski Tehniški Univerzi. V okviru raziskave, ki je vsebovala različne metode raziskovanja, je skupaj s sodelavci dokazala, da so prenašalci bakteriocinov med dvema sevoma tiho orožje. Za preučevanje fagov so uporabili bioinformatiko, kemijoin mikrobiologijo in z združenimi rezultati pokazali, da so fagi bakterijski orožarji. To je manj popularna vloga fagov. Dokazali so, da je okužba s fagom bakteriji v korist, saj ji daje prednost v tekmovanju z drugimi sevi. Doc. dr. Anna Dragoš je povedala: »Omenjena prednost, ki jo bakterije dobijo z okužbo s fagom, prenašalcem bakteriocinov, je lahko zelo pomembna pri sestavi črevesne mikrobiote

Dr. Shraddha Shitut; Leiden University; twitter: @she_toot

Črevesna mikrobiota pomembno vpliva na razvoj različnih bolezni, tudi razvoj raka na črevesu, zato je pomembno, da poznamo fage, ki nam lahko v obliki mikrobiotike pomagajo pri boju proti različnimi črevesnim boleznim. Doc. dr. Anna Dragoš je o tem povedala: »Raziskava je pomembna za biotehnologijo, biomedicino in vse področja, kjer so bakterije v centru pozornosti, bodisi v korist človeku, ali kot patogeni. Povsod kje najdemo bakterije, najdemo še 10-krat več fagov. Nekateri fagi se pomnožujejoz ubijanjem bakterij, karse izkorišča pri fagnih terapijah). Določeni fagi se lahko vgradijo v bakterijski DNK in spremenijo vedenje bakterij, njihovo sposobnost za preživetje, ter interakcije z drugimi mikrobi, na primer kot nova biološka orožja. Če se hočemo uspešno borit proti patogenom, ali uspešno izkoriščat 'dobre' bakterije v biotehnologiji, moramo boljše razumeti fage, ki lahko nadzirajo vedenje bakterij.«

Raziskave bo doc. dr. Anna Dragoš nadaljevala v okviru Katedre za mikrobiologijo na Oddelku za živilstvo, predvidoma v okviru projekta ERC Starting. Ugotovitve raziskave so bile v juliju objavljene tudi v Nature Reviews Microbiology Research Highlights (na povezavi).

Povezava na članek »Phages carry interbacterial weapons encoded by biosynthetic gene clusters«