Vsebina predmeta

  • Pomen psihološke izobrazbe za učitelja. Subjektivne teorije učiteljev. Metode in tehnike proučevanja učnega procesa in spoznavanja učencev. Učitelj kot raziskovalec.
  • Razvoj; zorenje in učenje ter njun medsebojni odnos. Nevrofiziološke osnove učenja.
  • Zakonitosti in teorije psihičnega razvoja: kognitivni razvoj (Piaget, Vigotski, socialno emocionalni razvoj (Bonfenbrenner, Erikson). Govorni in jezikovni razvoj. Dejavniki razvoja in njihovo prepletanje.
  • Oblike učenja (klasično in instrumentalno pogojevanje, učenje spretnosti, besedno učenje, učenje multiplega razlikovanja, učenje pojmov, učenje pravil, principov in zakonitosti, učenje kot reševanje problemov. Ustvarjalnost; spodbujanje ustvarjalnosti učencev.
  • Proces učenja. Struktura spomina. Pomnjenje in pozabljanje (teorije in dejavniki pomnjenja in pozabljanja). Transfer učenja, spodbujanje transfera. Metaučenje - učenje učenja.
  • Učenje z opazovanjem, izkustveno učenje, celostno učenje.
  • Učenje stališč, vrednot (odnosa do okolja). Moralni razvoj.
  • Dejavniki šolskega učenja in njihovo prepletanje. Fiziološki dejavniki učenja (fiziološke spremembe v adolescenci, zdravje, utrujenost). Psihološki dejavniki učenja (sposobnosti (Gardnerjeva in Sternbergova teorija inteligentnosti), spoznavni in učni stili, spoznavna struktura, strategije in pristopi k učenju, učna motivacija, osebnostno-čustveni dejavniki (čustvena inteligentnost, samopodoba), Fizikalni in socialni dejavniki učenja. Tehnologija in učenje v naravoslovju. 
  • Individualne razlike med učenci. Učenci s posebnimi potrebami (učenci z okvaro čutil, motorike, centralnega živčnega sistema bolni učenci, učenci z motnjo v duševnem razvoju, učenci z učnimi težavami, nadarjeni učenci). Psihološki vidiki diferenciacije in individualizacije pouka. Pomoč učencem s posebnimi potrebami.
  • Psihosocialni odnosi v šoli. Struktura in dinamika malih skupin. Komunikacija in vodenje razreda. Razredna in šolska klima. Konstruktivno reševanje medosebnih konfliktov. Reševanje vedenjskih in disciplinskih problemov v šoli. Učiteljeva osebnost.
  • Psihološki vidiki preverjanja in ocenjevanja. Načini in oblike preverjanja in ocenjevanja znanja. Metrična in motivacijska funkcija ocenjevanja. Postopek konstrukcije testov znanja.

Pogoji za vključitev v delo

Pogoj za vključitev v delo: vpis v ustrezni letnik študijskega programa.