Vsebina predmeta

Znanost in tehnologija v družbenem, okoljskem in zgodovinskem kontekstu. Pomen vključevanja ekonomskih, etičnih in družbenih vidikov v izobraževanje in ozaveščanje širše javnosti.

Narava znanosti.

Znanost in psevdoznanost.

Dvojna raba v biologiji (znanje kot orodje za korist in znanje kot orodje (ali orožje) za neetičen namen).

Razlikovanje med vsebinskim znanjem, stališči, vrednotami in vedenjem (obnašanjem).

Opredelitev družbeno-znanstvenih tem (Socioscientific issues - SSI) kot tem, ki imajo svojo osnovo v vsebinskem razumevanju znanstvenih konceptov, izražajo pa se v družbenem, ekonomskem in političnem kontekstu družbe.

Družbeno-znanstvene teme (SSI) in biološko izobraževanje:

  • Vpliv vključevanja SSI v pouk biologije na interes, razvoj kritičnega mišljenja, zmožnosti argumentiranja, presojanja in moralnega vrednotenja  pri učencih in dijakih.
  • Pomen vključevanja SSI v poučevanje biologije na razvoj naravoslovne pismenosti učencev in dijakov.

Primeri družbeno-znanstvenih tem s področja biološkega izobraževanja in širše: živali v poskusih, uporaba gensko spremenjenih organizmov za prehrano ljudi, bioterorizem, varstvo velikih zveri, kloniranje, umetna oploditev po štiridesetem letu starosti in intenzivno kmetijstvo, uporaba pesticidov, in druge.

Samostojno raziskovalno delo študenta na izbrani SSI.

Priprava, predstavitev in evalvacija projektnega dela.

Organiziranje in izvedba na primer dneva odprtih vrat ali naravoslovnih dni za učence in dijake.

Pogoji za vključitev v delo

Vpis v program prve stopnje.